Na Bledu je 17. oktobra potekalo usposabljanje, na katerem so multiplikatorke in članice strokovnih skupin s pomočjo delavnic razvijale in krepile svoje kulturne kompetence ter se v vlogi tretješolk in petošolk udeležile delavnic za spodbujanje socialne vključenosti otrok, ki jih bodo lahko v šolah, kjer so zaposlene, razvijale in izvajale tudi one. Zaključni del usposabljanja je bil namenjen načrtovanju izvedbe novih aktivnosti Programa Soočanje z izzivi medkulturnega sobivanja. Veliko multiplikatork je poudarilo, da so otroci bolj uspešni in vključeni, če jim najprej poskušamo zagotoviti varno okolje, v katerem se bodo počutili sprejeti in dobrodošli, šele nato pa prideta na vrsto učna snov in učni dosežki. Pomembno se jim zdi, da pri vključevanju otrok priseljencev sodelujejo vsi zaposleni na šoli. Izpostavile so tudi pomen intenzivnih tečajev slovenščine in sprotnega izpolnjevanja individualnega načrta aktivnosti za vsakega otroka posebej ter spremljanja otrokovega napredka in sprotnega nudenja povratnih informacij o njem. Veseli nas, da bodo na nekaterih šolah zaživeli tutorstvo, pouk maternih jezikov, bralni klubi in bralna značka v maternih jezikih otrok.
Vsem udeleženkam se zahvaljujemo in jim želimo veliko uspehov in lepih trenutkov z otroki in mladimi.
Mateja Dolinar, mag. psih. in sodelavka ISA instituta
Projekt Izzivi medkulturnega sobivanja sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

