OBISK MARIBORSKE KNJIŽNICE – Pionirske knjižnice Rotovž
Ob uspešnem zaključku intenzivnega tečaja slovenskega jezika smo obiskali Pionirsko knjižnico Rotovž. Seznanili so nas z delovanjem knjižnice, vrstami gradiva in postavitvijo knjižnega gradiva ter nas povabili k včlanitvi.
Hvala gospodu Robertu Kereži, da si je vzel čas za nas in nam predstavil knjižnico ter nam omogočil, da se bomo v knjižnici znašli. Povabil nas je, da pridemo po pomoč in nasvet ob iskanju za nas ustreznih gradiv.
Zapisala: mag. Blanka Kovačec
Pomladna delavnica na OŠ Matije Čopa Kranj
V ponedeljek, 26. 3., smo na OŠ Matije Čopa Kranj pripravili posebno medkulturno druženje in ustvarjalno delavnico za starše in učence, za katere je Slovenija nova država. Na začetku druženja so naši učenci recitirali pesmi na temo pomladi v svojih maternih jezikih. Potem pa so skupaj s starši izdelovali prekrasne rože in šopke iz pisanega papirja, ki so jih za spomin lahko odnesli tudi domov. Druženje je bilo prijetno in sproščeno.
Pomladno delavnico sta pripravili multiplikatorka Tjaša Mislej in učiteljica Berta Frantar.
Povezovanje med državami na sodelujočih zavodih projekta – OŠ Angela Besednjaka Maribor
Amadejin nastop na 55. Goranovem projleću na Hrvaškem
Kot eni najboljših pesnic Župančičeve frulice, je učenki Amadeji Rek iz OŠ Angela Besednjaka Maribor, je pripadla čast, da nastopi na največji in najstarejši hrvaški literarni manifestaciji Goranovo proljeće s svojo pesmijo Zgodba neba.
Prireditev http://www.novilist.hr/Kultura/Knjizevnost/Goranovo-proljece-Tonku-Maroevicu-Goranov-vijenac-Mariji-Dejanovic-nagrada-za-mlade-pjesnike je bila na prvi dan pomladi, svetovni dan poezije in rojstni dan Ivana Gorana Kovačića v Lukovdolu na Hrvaškem (kraj blizu Vinice v Beli krajini na drugi strani reke Kolpe).
Goranov vjenac, eno najuglednejših nagrad za poezijo na Hrvaškem, je prejel hrvaški akademik Tonko Maroević (na sliki). Izbrai su tudi najboljše mlade pesnike. Le eni bo pripadla čast, da bo nastopil na naši Župančičevi frulici meseca junija v Črnomlju.
Lepo je bilo opazovati, kako pristni in prijetni so odnosi med organizatorji obeh kulturnih prireditev, ki že vrsto let krepijo vez na eni in drugi strani reke Kolpe. Tudi tako. Najbolj pristno. Z besedo in s spoštljivim odnosom.
Amadeja si je tudi ogleda rojstno hišo Ivana Gorana Kovačića v njegovem Lukovdolu.
Spoznavanje slovenskega praznika velika noč in druženje ob kavi in potici na OŠ Maksa Durjave Maribor
Na tečaj slovenščine na OŠ Maksa Durjave Maribor prihaja okoli 26 mam. V petek, 30. 3. 2018, sem jim pripravila presenečenje, katerega so bile zelo vesele. Na tečaju sem jim postregla s kavo in potico. Seznanile so se s slovenskim krščanskim praznikom velika noč. Nekatere so naše navade ob veliki noči primerjale s svojim. Pogledale smo si, kako se pripravi potica in kako se lahko pobarvajo pirhi.
Nato pa so po manjših skupinah predstavile svoje najljubše praznike. Sledilo je prijetno druženje in klepet. Na takšen način mame spoznavajo slovensko kulturo in tradicijo ter imajo možnost, da s svojo seznanijo ostale. Pomembno je, da si širimo obzorja in spoznavamo druge kulture in navade.
Zapisala: mag. Blanka Kovačec
Lokalni posvet v Mariboru: Izmenjava praks pri delu z otroki priseljenci
Na Osnovni šoli Maksa Durjave Maribor je v sredo, 28. 3. 2018, potekal že 2. posvet v okviru projekta Izzivi medkulturnega sobivanja. Letošnja tema je bila Izmenjava praks pri delu z otroki priseljenci. Vabljeni, da si zapis o lokalnem posvetu preberete TUKAJ (klik).
Druženje, zabavne aktivnosti in učenje slovenskega jezika skozi igro v zimskih počitnicah na OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica
Učenci priseljenci OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica so se udeležili zimskih počitniških aktivnosti, kjer so se tri dni družili z multipikatorko Natalijo Kaučič v okviru projekta SIMS (Soočenje z izzivi medkulturnega sobivanja).
Učenci so lahko izkoristili priložnost za nekoliko drugačno druženje in povezovanje s sovrstniki. Otrokom smo ponudili možnost za zabavno ter aktivno preživljanje prostega časa.
Najprej smo se v krogu z žogico spoznali. Različne igre v krogu so od sodelujočih zahtevale veliko sodelovanja in koncentracije. Sledile so vaje z rutkami. Z njimi smo utrjevali besedišče na dano črko ali temo. Celotna skupina se je morala uskladiti, a nam je uspelo. Poskusili smo tudi žonglirati z rutkami. Nekaterim je šlo, drugi pa so že nestrpno pogledovali žogice. Vsak učenec si je nato izdelal svoje žonglerske žogice. Tudi tukaj je bilo lažje, če smo sodelovali in si pomagali. Ko je vsak imel tri žogice, smo se lotili vaj žongliranja v parih, najprej sede, nato še stoje. Sledilo je samostojno žongliranje. Veliko bomo še trenirali, smo si obljubili.
Odpravili smo se tudi do Plese šole Lara, kjer so nas z veseljem sprejeli in učencem v času počitnic ponudili brezplačno uro plesa in zabave. Učenci so ob ritmih glasbe uživali in se imeli res lepo. Preizkusili so tudi trampoline in se pozanimali, kdaj bi se lahko priključili plesnim vajam.
Spoznali smo tudi državo Slovenijo in jo primerjali z njihovo domovino. Naučili smo se državne simbole in na svoj zemljevid Slovenije dopisali pomembne kraje, reke …
Seveda brez sodobne tehnologije pač ne gre. Svoje znanje o Sloveniji smo preizkusili na kvizu preko računalnikov. Učenci so bili zelo tekmovalni in na takšen način utrdili podatke o njihovi novi državi Sloveniji.
Spoznali smo tudi svoje telo in se skozi igro in naloge naučili nekaj novih slovenskih besed. Vsak dan smo pridno vadili žongliranje s tremi žogicami. Naučili smo se sodelovanja. Lotili smo se še umetnosti in izdelali hiške in srca za svoje mame, ki v mesecu marcu praznujejo.
Imeli smo se lepo, veliko smo se nasmejali in malce pozabili, da ne govorimo istega jezika.
Zapisala: Natalija Kaučič, multiplikatorka programa SIMS
Počitniško druženje s tutorkami na OŠ Maksa Durjave Maribor
Prvi dan zimskih počitnic (26. 2. 2018) smo v okviru projekta Izzivi medkulturnega sobivanja preživeli aktivno in igrivo.
Najprej smo imeli sestanek s tutorkami, ki z veseljem in srčno opravljajo ure tutorstva. Na Osnovno šolo Maksa Durjave Maribor prihaja 9 študentk in 4 študentke prihajajo na Srednjo šolo za prehrano in živilstvo Maribor. V tutorstvo smo tako vključili 10 učencev in 6 dijakov.
Kasneje so se nam pridružili učenci priseljenci, ki imajo tutorke ali pa sami pridno pomagajo na tečaju slovenščine za mame. Najprej smo se igrali spoznavne in povezovalne igre v krogu, nato smo se razdelili v pare in v parih poskušali ukrasti spečemu gusarju skriti zaklad.
Nato smo poklepetali ob čaju in piškotih in v parih narisali drug drugega.
Preizkusili smo se tudi v različnih družabnih igrah. Dan je minil sproščeno in nasmejano.
Polni prijetnih vtisov in novih poznanstev smo se odpravili še naslednjim počitniškim dnevom naproti.
Zapisala: mag. Blanka Kovačec, multiplikatorka programa SIMS
Cirkuška pedagogika: Delavnica žongliranja na SŠ Slovenska Bistrica
Dijaki priseljenci Srednje šole Slovenska Bistrica so se udeležili delavnice, kjer so skupaj z multipikatorko Natalijo Kaučič usvajali osnove žongliranja.
Najprej smo se v krogu z žogico spoznali. Naslednja igra v krogu je od sodelujočih zahtevala veliko sodelovanja in koncentracije. Sledila je vaja z rutkami. Z njimi smo utrjevali besedišče na dano črko ali temo. Celotna skupina se je morala uskladiti, a nam je uspelo. Poskusili smo tudi žonglirati z rutkami. Nekaterim je šlo, drugi pa so že nestrpno pogledovali žogice.
Vsak dijak si je nato izdelal svoje žonglerske žogice. Tudi tukaj je bilo lažje, če smo sodelovali in si pomagali. Ko je vsak imel tri žogice smo se lotili vaj žongliranja v parih, najprej sede, nato še stoje. Sledilo je samostojno žongliranje. Uspelo je trem dijakom, ostali še bomo trenirali.
Imeli smo se lepo, veliko smo se nasmejali in malce pozabili, da ne govorimo istega jezika.
zapisala multiplikatorka Natalija Kaučič
Pod medvedovim dežnikom na OŠ Koper
V heterogeni skupini učencev začetnega učenja slovenščine smo brali zgodbo Pod medvedovim dežnikom avtorice Svetlane Makarovič. Da je bilo učenje bolj zabavno, smo zgodbo uprizorili tudi z lutkami. Vsak otrok je dobil svojo vlogo in se naučil, da »kjer je prostora za enega, ga bo tudi za dva.« Otrokom ni bilo všeč, da je lisica na koncu sama pela žalostne pesmi, zato so pri uprizoritvi samoiniciativno nadgradili konec in tudi lisico povabili na obisk k medvedu.
Knjigo so otroci brali tudi doma s starši. Vsak otrok je narisal del zgodbe, iz delčkov pa smo sestavili celotno zgodbo in jo na šoli razstavili.
Nika Rudež, multiplikatorka SIMS na OŠ Koper
Proslava Žive naj vsi narodi na OŠ Angela Besednjaka Maribor
Na sodelujoči šoli našega konzorcija OŠ Angela Besednjaka Maribor so pripravili proslavo (kot oddajo) z naslovom Žive naj vsi narodi, ki sta jo vodili Ajša in Maja in so tako dan pred slovenskim kulturnim praznikom izpostavili izjemno sporočilo Prešernove pesmi Zdravljica.
V današnjih časih, ko se Slovenci vedno bolj srečujemo z mešanjem kultur, je še toliko bolj pomembno, da sprejmemo plemenite ideale iz njegove pesmi, saj govori o svobodnem, enakopravnem in miroljubnem sožitju vseh narodov sveta.
Proslavo so pripravili učenci pod mentorstvom učiteljic Polonce Čontala Piberl, Dušanke Lugarič in Janje Kajnik, ki je tudi aktivna članica strokovne skupine programa SIMS na sodelujoči šoli. Nastopili so tudi priseljeni učenci, ki so med drugim zasluženo ponosno prebrali tudi 7. kitico v svojem maternem jeziku.
Tekom proslave (oddaje) so celo s pomočjo video konference poklicali Franceta Prešerna. Vidi se, da na tej šoli idej nikoli ne zmanjka.
Sedaj je pesem razstavljena v avli šole in zagotovo so ideje pesmi in sam pomen kulturnega dneva s pomočjo skrbno pripravljene proslave približali vsem učencem.
Proslavo so zaključili s pesmijo devetošolke Amadeje Rek Če se srečava na cesti, ki je prav tako likovna pesem in nosi globoko sporočilo.
Če se srečava na cesti
Če se srečava na cesti,
nekje daleč stran,
v daljavi,
kaj si mislil boš o meni?
Da pod mano teče drugačna kri,
da drugačne želje gradijo moj dan?
da vse so zaman?
Ko pogledaš me v oči,
me razumeš?
Vidiš le temen prah
ali bolečino, strah?
Vidiš moje želje,
ki iz njih
rastejo v daljavo,
daleč v naravo,
na poteh v neznano?
Slišiš moj utrip?
Tih, pod prsi skrit,
pridušeno prikrit,
ki ustvarja ta lep ritem
ljubezni in življenja,
mladosti in trpljenja,
brezmejnosti in veselja.
Razumeš poezijo,
ki med nama
tu nastaja
in ustvarja
harmonijo,
čudovito rapsodijo,
besedno čarovnijo,
ki jo vsak razume, vidi?
Me razumeš, slišiš, vidiš?
Različnih sanj, jezika, rase,
različne misli skrivava le zase.
Sva si res tako različna?
Ko imava srce enako,
globoko,
krhko,
večno.
Amadeja Rek, 9. b
Poslal sem voščilo
Dijaki priseljenci so pri pouku slovenskega jezika spoznavali besedišče s področja sporazumevanja. Usvojili so besedišče: sporočevalec, naslovnik, besedilo, pisna in ustna komunikacija …
Slovenci v mesecu decembru napišemo in odpošljemo veliko voščil za prihajajoče praznike. Zato so dijaki na delavnici izdelali voščilnice in vanje zapisali lepa sporočila za novo leto v slovenskem in maternem jeziku. Ovojnice oz. kuverte so opremili z naslovnikom. Spoznali so besedo znamka, saj so prilepil znamke za tujino na svoje ovojnice. Voščilnice so poslali svojim najbližjim na Kosovo. Vsi so bili zelo radovedni, kdaj bodo voščilnice prispele do njihovih sorodnikov.
Multiplikatorka Natalija Kaučič
Ustvarjalna delavnica
Voščila v različnih jezikih.
Pred novoletnimi počitnicami smo imeli na Osnovni šoli Matije Čopa Kranj z učenci, ki obiskujejo nadaljevalni tečaj slovenskega jezika za priseljence, ustvarjalno delavnico. Učenci so izdelali plakat, na katerega so nalepili zastave svojih držav in zapisali novoletna voščila v različnih maternih jezikih. Plakat smo obesili na hodnik šole, da si še ostali lahko ogledajo, kako se vošči srečno novo leto v državah, od koder prihajajo naši učenci.
Multiplikatorka Tjaša Mislej
Čudežne rokavičke
Z mlajšimi otroki smo se odpravili v domišljijski svet pravljic.
Tokrat smo prebrali pravljico Kate Westerlund Gospod Snežak. Sestrici Liza in Tia sta kot vsako leto, ko zapade prvi sneg, postavili sneženega moža. Tokrat sta mu za družbo naredili še majhno mucko s črnimi lisami. Ko to mucko zagleda deklica Ema, ki se je šele priselila v novo okolje in še ni imela prijateljev, si zaželi, da bi bila ta mucka živa in bi bila njena, ime bi ji bilo Snežinka. Tudi mucka si je želela postati prava Emina mucka. Ema je bila naslednji dan začudena in neskončno srečna, saj je gospod Snežak poskrbel za pravi čudež.
Po poslušanju pravljice so otroci svoje želje, ki niso materialne, narisali na čudežne rokavičke, da bi se jim uresničile. Narisali so sneg, okraševanje jelke z družino, zvezde, prijatelje, starše …
Naj bo v novem letu 2018 čim več uresničenih želja!
Multiplikatorka Blanka Kovačec
Zimski pohod
Pohod do planinske koče Mladika nad Postojno
V torek, 19. 12. 2017, smo za otroke priseljence, ki se pri nas šolajo prvo leto, organizirali pohod do planinske koče Mladika nad Postojno. Pohod je vodila učiteljica Tanja Ivančič, udeležilo pa se ga je sedem učencev z obeh postojnskih osnovnih šol. Učenci so spoznali nekaj značilnosti našega okolja, seznanili so se z okoliškimi hribi, obenem pa se družili in utrjevali znanje slovenskega jezika. Po vnovičnem prihodu v mesto so se pogreli in posladkali z vročo čokolado.
Multiplikatorka Tanja Ivančič
Jesenske počitnice 2017
Kino dan na OŠ Jožeta Moškriča Ljubljana
Z Ognjenom, Kristino, Milošem, Nedinom in Vladom, učenci Osnovne šole Jožeta Moškriča Ljubljana, ki so vključeni v SIMS, smo skupaj preživeli lepo dopoldne. V ponedeljek, 30. 10. 2017, smo se že zjutraj zbrali pred šolo in peš odšli proti BTC-ju. Po poti smo na predlog učencev ponovili nekatere slovenske besede (največ težav jim dela prehod za pešce) in si ogledali nekatere znamenitosti Ljubljane. Najbolj so jih očarale Žale. V kinu smo si ogledali sinhronizirano risanko, seveda pa jesenski dan ne sme miniti brez vroče čokolade, kakava ali čaja. Ob sproščenem druženju smo se pogovorili o vsebini risanke in še o marsičem drugem.
Multiplikatorka Ana Podvršnik
Aktivnosti ob evropskem dnevu jezikov
Katere jezike govorimo na naši šoli, OŠ Koper?
Ob evropskem dnevu jezikov, 26. septembra, smo na Osnovni šoli Koper postavili plakate, ki kažejo na medkulturnost in večjezičnost na šoli. Izpostavili smo jezike, ki jih govorimo na šoli in jih našteli kar osemnajst.
Učence je pozdravil plakat s pozdravi in plakat z različnimi besedami v vseh 18 jezikih. Za zabavo so poskrbeli lomilci jezika. Pozabavajte se še vi in čim hitreje preberite naslednjo poved: »Pešec gre čez cestišče.«
Nika Rudež, multiplikatorka na OŠ Koper
Prijetno v novo šolsko leto na OŠ Maksa Durjave Maribor
Pred začetkom novega šolskega leta smo na OŠ Maksa Durjave Maribor organizirali Srečanje dobrodošlice za nove učence priseljence. Razredničarke in strokovne delavke šole smo otroke in njihove družine pozdravile, jim predstavile program dela in podporne aktivnosti, ki se jih lahko udeležujejo v lokalnem okolju in na šoli. Temu je sledil sprehod po šoli in okolici ter sproščeno druženje.
Uspešno smo zaključili tudi nadaljevalne tečaje slovenščine. Utrdili smo znanje slovenščine, ki smo ga imeli, pridobili smo nova znanja, tako da se bomo sedaj suvereno podali novim šolskim uspehom naproti.
mag. Blanka Kovačec, multiplikatorka na OŠ Maksa Durjave Maribor
Aktivni tudi med poletnimi počitnicami …
Poletne aktivnosti v Slovenski Bistrici
Nekaj učencev priseljencev se je udeležilo počitniških aktivnosti v okviru programa SIMS (Soočanje z izzivi medkulturnega sobivanja) v prvem tednu počitnic.
Družili smo se tri dopoldneve. Nadgrajevali smo znanje slovenskega jezika, igrali različne družabne igre, ustvarjali in dosegali rekorde. Vse smo beležili v počitniški dnevnike. Na koncu smo se ohladili s sladoledom.
Ponovno se vidimo v jeseni.
Zapisala multiplikatorka na SŠ Slovenska Bistrica, Natalija Kaučič
—
Počitniške aktivnosti na OŠ Trzin in OŠ Jožeta Moškriča Ljubljana
Naše počitniške aktivnosti so bile kratke, a sladke. Prvi dan smo se zbrali pred Osnovno šolo Domžale in smo skupaj odšli do železniške postaje. Z vlakom smo se odpeljali do Kamnika. Z vremenom nismo imeli sreče, saj je močno deževalo, vendar nas to ni prav nič zmotilo. Najprej smo si ogledali staro mestno jedro – sprehod po Šutni. Poskakovanje z dežniki po lužah je bilo za mlajše prava atrakcija. Nato smo odšli v sobo pobega (Espace room), kjer smo poskušali rešiti grofico Veroniko pred večnim urokom – spremenjena je namreč v pol žensko pol kačo. Našo pustolovščino smo zaključili z okusnim sladoledom in sproščenim klepetom.
V sredo pa smo z učenci Osnovne šole Jožeta Moškriča Ljubljana odšli na potep v stari center Ljubljane. Najprej smo si ogledali Muzej iluzij. Čudili smo se optičnim iluzijam, prestrašili so nas hologrami, čisto presenečeni smo bili nad iskrenim ogledalom, plesali smo v disco sobi, najbolj pa smo uživali v Vortex predoru, kjer imaš občutek, da se tvoje telo vrti! Po temeljitem ogledu vseh sob smo se odpravili na ogled znamenitosti v starem mestnem jedru Ljubljane. Ob Ljubljanici smo si privoščili tudi sladoled. V naše poletne dni so nas pospremili lepi spomini na skupno druženje.
Zapisala multiplikatorka OŠ Trzin, Ana Podvršnik
—
Na OŠ Maksa Durjave uživamo prve počitniške dneve
Prvi dan počitniških aktivnosti je bil zelo zanimiv. Najprej smo imeli na šoli spoznavne igre ter igre v šolski gibalnici, nato smo se odpravili na Art Kamp, kjer smo ustvarjali, odpravili smo se na virtualni ogled rudnika, izvajali cirkuške vragolije ter si ogledali muzikal Škatlica za gumbe.
Drugi dan smo se najprej igrali igro Kmet išče tata, nato smo ponovno raziskali, kaj vse nam ponuja šolska gibalnica. Pokukali smo v učilnico, ki nas je vabila. Poimenovali smo jo kino učilnica. Nato smo ponovno uživali na Art kampu. Najprej smo na zemljevidu poiskali naše države: Kitajsko, Ukrajino, Bosno, Makedonijo in seveda našo sedanjo domovino Slovenijo. Poskusili smo francosko jabolčno pito, postali smo glasbeniki, sestavljali smo sestavljanke, celo smučali … Ker je bilo vroče, smo se ohladili pod pršečo vodo, kjer smo se neznansko zabavali, ter si privoščili sladoled.
Tretji dan počitniških aktivnosti smo se najprej igrali z besedami, ki so nam všeč ali pa se nam zdijo smešne. Nato smo dan preživeli v športnem duhu, saj smo igrali badminton, se igrali z žogami, preizkusili fitnes naprave, se odpravili na poligon in na lov za skritim zakladom. Malo smo tudi počivali in se veliko pogovarjali. Na koncu smo zapisali, za kaj smo hvaležni, in smo tudi naše zapise zavezali na skulpturo hvaležnosti. Na poti proti šoli smo se ustavili na folkartu in si ogledali nastop kubanske plesne skupine.
Zadnji dan počitniških aktivnosti je bil muhast, a to nas ni motilo, saj mi nameravamo počitnice maksimalno izkoristiti. Zjutraj smo si na omaro nalepili kuverte z imeni, kamor smo čez celi dan pisali lepe misli in stvari, ki so nam drug pri drugem všeč, XinYan pa nam je celo napisala naša imena v kitajščini. Nato smo postali umetniki in ustvarjali s pomočjo modelirne mase, postali smo športniki in v šolski telovadnici igrali nogomet in badminton. Dekleta so učiteljico učila, kako vrteti obroč, a bo še potrebovala veliko vaje. Sledile so družabne in sproščene igre v gibalnici. Dan smo zaključili s pripovedovanjem vtisov in prebiranju pošte. Z lepimi vtisi in mislimi smo se odpravili proti domu, kjer bomo še naprej uživali sproščene poletne dneve.
Zapisala multiplikatorka OŠ Maksa Durjave Maribor, mag. Blanka Kovačec
—
Obisk Hermanovega brloga na III. OŠ Celje
V okviru počitniških aktivnosti programa SIMS smo z učenci III. OŠ Celje obiskali Hermanov brlog, ki je edini otroški muzej v Sloveniji. Nahaja se v Muzeju novejše zgodovine v Celju. Otroški muzej Hermanov brlog z raznovrstnimi oblikami in metodami dela pomaga otrokom pri spoznavanju in razumevanju sveta. Po muzeju nas je prijazno popeljala kustosinja ter nam najprej razkazala razstavo igrač, s katerimi so se učenci tudi poigrali, nato pa smo si ogledali še razstavo o vodi, kjer so bili učenci navdušeni nad zanimivimi eksperimenti. Obisk smo zaključili z delavnico in domov odnesli male jadrnice, ki jih bomo kmalu preiskusili v vodi. Sklenili smo, da je bil dan zelo poučen in lep in da se v muzej zagotovo še vrnemo!
Zapisala multiplikatorka III. OŠ Celje, Ksenija Novak
—
Masterchef na OŠ Livada
Na OŠ Livada so tekom počitniških aktivnosti pripravili kuharsko tekmovanje v peki palačink in maslenih piškotov. Če vas zanima, kdo je pridobil naziv najboljšega kuharja, ste vabljeni, da pogledate novico o poteku tekmovanja!
Pripravila multiplikatorka OŠ Livada, Sladjana Jović Mićković
Obisk Eko delavnic na OŠ Maksa Durjave Maribor
Zveza prijateljev mladine nas je povabila na obisk delavnic v okviru EKO TEDNA 2017. Z učenci, ki so vključeni v program SIMS OŠ Maksa Durjave in OŠ Janka Padežnika, smo jih obiskali v petek, 9. 6. 2017. Ogledali smo si razstavo Centra eksperimentov Maribor: Z eksperimenti do razumevanja naravnih pojavov. Nato smo se pridružili ustvarjalnim delavnicam: pomagali smo pobarvati ribice, naredili smo si vrtnice ter se sprehodili po Glavnem trgu.
Imeli smo se lepo, saj smo redovedni in ustvarjalni.
Multiplikatorka OŠ Maksa Durjave, mag. Blanka Kovačec
Alijeva in Blendonova mavrica na OŠ Maksa Durjave Maribor
Učencem, ki so vključeni v program SIMS na OŠ Maksa Durjave Maribor, ni nikoli dolgčas. V mesecu maju so se pridno pripravljali na zaključno prireditev z dramatizacijo zgodbe Alijeva mavrica (igrica je prirejena po besedilu Maruškina mavrica Nine Mav Hrovat).
Zaključna prireditev je bila 31. 5. 2017. Pol ure pred prireditvijo pa smo izvedeli, da si je Ali zlomil roko in je v bolnici. Upamo, da čim prej okreva in se učencem kmalu pridruži, da skupaj preživijo še zadnje predpočitniške dni. Na Durjavi pa ne manjka mladih zvezd. Predstavo je rešil Blendon, ki je po samo eni vaji zlahka nastopil pred gledalci. Dokazali so, da zmorejo in znajo, če le stopijo skupaj, kot so ugotovile sprva samovšečne barvice v zgodbi: »Najlepše smo, kadar smo skupaj, ko narišemo pisane risbe, pisane rože, pisan svet, tako kot tole mavrico«.
Multiplikatorka OŠ Maksa Durjave, mag. Blanka Kovačec
Delavnica na temo predsodkov za prvošolčke na OŠ Jožeta Moškriča
Na Osnovni šoli Jožeta Moškriča v Ljubljani smo v četrtek, 11. 5. 2017, v 1. A in 1. B izvedli medkulturno delavnico na temo predsodkov. Brali smo mednarodno nagrajeno pesem Misli dobro in modro. S prvošolci smo se najprej pogovarjali o tem, kako se moramo obnašati, če želimo biti dobri ljudje. Učenci so povedali, kaj vse dobrega v odnosu do sošolcev so naredili v tem tednu. Spregovorili smo tudi o tem, kako lahko učencu, ki pride na novo v razred in ne razume jezika, pomagamo, da se bo lažje vključil v razred. Učenci so podali kar nekaj zanimivih in zabavnih predlogov. Nasmejali smo se ob igri, kjer so morali vstati, če prebrana trditev za njih drži. Prebrali smo samo stereotipe, ki držijo za Slovence, in tako ugotovili, da smo vsi ljudje med sabo različni, ne glede na to, od kod prihajamo. Pomembno je, da mislimo in delamo dobro.
Po prebrani pesmici pa smo še likovno ustvarjali in pripravili razstavo v razredu.
Multiplikatorka Ana Kotnik
Aktivnost spoznajmo zgodovino Slovenske Bistrice
V našem mestu živi precej priseljencev in da bi dijaki priseljenci spoznali in bolje razumeli naše mesto, smo si ogledali razstavo Slovenska Bistrica skozi čas, ki so jo pripravili ob letošnjem prazniku Občine Slovenska Bistrica.
Gre za izbor utrinkov in fragmentov iz bistriške preteklosti, ki jih je mogoče le redko videti v sistematično zbrani in celostni podobi.
Grad je blizu šole, zato smo bili tam v nekaj minutah. Pričakal nas je vodnik Viki in nas popeljal v grajske sobane, kjer je predstavljena zgodovina Slovenske Bistrice od antike do današnjih dni.
Najprej nam je vodnik pokazal grb Slovenske Bistrice in povedal, da originala ni več. Dijaki so izvedeli, da je tukaj potekala rimska cesta in da si njen del lahko ogledajo tudi v vitrini v trgovini Spar. Izvedeli smo tudi, da se je Slovenska Bistrica najprej imenovala Statt Windisch Felstriz in da se leta 1311 prvič omenja grad. Stali smo tudi v sobani, kjer so spali njegovi zadnji lastniki družina grofov Attems.
Izvedeli smo, da je imela Slovenska Bistrica v 20. st. železniško postajo, ki je bila tam, kjer je danes avtobusna postaja.
Dijaki so spoznali besedo častni občan in si nekaj imen teh zaslužnih oseb tudi zapomnili.
Ogledali smo si zgodovino športnih dosežkov v Slovenski Bistrici. Od alpinizma, juda in vse do nogometa.
Polni vtisov smo se sprehodili še po grajskem parku.
Multiplikatorka Natalija Kaučič
Strokovno srečanje “Globalna kultura in razbijanje stereotipov”
Dne 7. 3. 2017 je na OŠ Milojke Štrukelj v Novi Gorici potekalo prvo strokovno srečanje multiplikatorjev in strokovnih skupin v okviru projekta »Soočenje z izzivi medkulturnega sobivanja«. Udeležilo se ga je več kot 30 multiplikatorjev in strokovnih sodelavcev iz šol, ki sodelujejo v projektu. Na srečanju se je govorilo o medkulturnosti, predvsem pa so bili za poslušalce pomembni prispevki učiteljev, ki delajo z otroki priseljenci, s predstavitvijo dobrih praks. Srečanja se je udeležila tudi Manca Šetinc Vernik, predstavnica društva Humanitas, ki že vrsto let dela na področju begunske problematike in razbijanja stereotipov, povezanih s priseljenci. Udeležencem je preko interaktivne delavnice prikazala načine, kako se spoprijemati z negativnimi predsodki in stereotipi o migrantih in beguncih, pa tudi priseljencih. Dr. Urša Valič, kustosinja v Etnološkem muzeju v Ljubljani, je z antropološkega vidika predstavila pomen besede kultura ter proces delanja/ustvarjanja kulture na globalni ravni z mešanjem lokalnih kultur kot posledica preseljevanj. Udeleženci srečanja so si lahko s predavatelji izmenjali mnenja, primere dobrih praks, izkušnje.
Srečanje se je odvijalo v prijetnem domačem duhu, veselili so nas pozitivni odzivi obiskovalcev.
Ko slišimo primere dobrih praks, ki na terenu delujejo, in ugotavljamo, da so podobne našim, vemo, da delamo dobro in pomagamo otrokom in družinam v začetnih in najzahtevnejših fazah integracije v novo okolje.
Špela Sušanj, multiplikatorka, OŠ M. Štrukelj, N. Gorica
Pust širokih ust na SŠ Slovenska Bistrica
Za dijake priseljence s Kosova je bil torek, 28. 2. 2017, prav pester in zanimiv dan. Dijaki so spoznali slovenski običaj – pustovanje. V svoji domovini tega običaja ne poznajo, zato je bil za njih pustni torek res pravo doživetje.
V šolski knjižnici so dijaki najprej s knjižničarko prebrali preprosto slikanico Barbare Hanuš z naslovom Maškare. Spoznali so nove besede za pustne maske.
Besedilo sta dve dijakinji prebrali tudi v albanskem jeziku in tako je bila slikanica razumljiva vsem. Pogovor je stekel o pustnih krofih, tradicionalnih pustnih maskah – kurentih ter pustnem običaju nasploh.
S pomočjo spleta smo si pričarali v razredu pustno povorko iz mesta Ptuj. Sledila je delavnica. Pust je čas, ko se napravimo v pustno šemo, maškaro. Ker smo z dijaki pri urah slovenskega jezika spoznavali pravljice in se o njih veliko pogovarjali, si je vsak dijak izdelal svojo krono. Dijaki so dobili priložnost, da si sami izdelajo svojo pustno masko. Postali so kralji in kraljične. Uživali smo.
Toda dan še ni bil pri koncu. Za popoldne smo se dogovorili, da si ogledamo pustno povorko po mestnem jedru Slovenske Bistrice. Bilo je krasno, čeprav je kar pihalo.
Dijaki priseljenci so na ta pustni torek spoznali pomemben del slovenske kulture in tradicije.
Multiplikatorka Natalija Kaučič
Zimske počitniške aktivnosti na OŠ Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj
V ponedeljek, 20. 2., in torek, 21. 2. 2017, smo na Osnovni šoli Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj za učence priseljence organizirali zimske počitniške aktivnosti, namenjene druženju, zabavnim aktivnostim in učenju slovenskega jezika skozi igro. Vključevale so zabavno ter interaktivno učenje slovenščine, spoznavanje Slovenije in držav, od koder prihajajo otroci priseljenci, pravljične delavnice in družabne igre. Aktivnosti se je udeležilo 15 učencev.
Barbara Vinkler, multiplikatorka projekta Izzivi medkulturnega sobivanja
Zimske počitniške aktivnosti na OŠ Maksa Durjave Maribor
Da so počitnice zabavne, so ugotovili učenci že v času jesenskih počitnic. Ravno zaradi tega so počitnice že nestrpno pričakovali. Multiplikatorka Blanka Kovačec ter učiteljica Petra Rozman sva poskrbeli, da so bili tudi prvi trije dnevi zimskih počitnic zanje nepozabni.
Na aktivne, zabavne in poučne počitnice so bili povabljeni učenci priseljenci iz Osnovne šole Maksa Durjave Maribor, Osnovne šole Angela Besednjaka, Osnovne šole Franceta Prešerna in Osnovne šole Janka Padežnika. Aktivnosti se je udeležilo 18 učencev.
Na poti nazaj v šolo se nismo mogli odločiti, kaj je bilo najboljše v teh treh počitniških dnevih. Prevladal je odgovor: »Vse.« Polnih prijetnih vtisov smo se v sredo poslovili z vprašanjem: »Kdaj bodo naslednje počitnice?«
mag. Blanka Kovačec, multiplikatorka projekta Izzivi medkulturnega sobivanja
Kultura je … na OŠ Trzin
V mnogih slovenskih krajih in šolah te dni potekajo različne prireditve in dogodki, ki so namenjeni kulturnemu prazniku. Tudi na Osnovni šoli Trzin smo z učenci priseljenci obeležili Prešernov dan. Pogovarjali smo se, kdo sploh je bil Prešeren, katere pesmi je napisal. Iskali smo predloge, kaj komu pomeni beseda kultura in biti kulturen. Ideje smo zapisali, nato pa poiskali prevode v nekatere jezike, ki jih govorimo na naši šoli. Med izdelovanjem plakata smo poslušali glasbo iz različnih držav in s tem spoznavali delček kulture naših učencev.
Ana Kotnik,
multiplikatorka projekta Izzivi medkulturnega sobivanja
Na SŠ Jesenice so sklenili roke
Takole so o decembrski aktivnosti za pobudo “Moj košček za mir” zapisali v Srednji šoli Jesenice:
“Glede na razmere v svetu ugotavljamo, da si poleg zdravja, najbolj želimo miru na svetu. Mednarodna pobuda Moj košček za mir predpostavlja, da lahko prav vsak prispeva svoj košček k spreminjanju podobe sveta, ustvarjanju bolj prijaznega in strpnega okolja ter varne in svobodne prihodnosti.
Sklenili smo, da bo naš košček za mir prijaznost in strpnost do vseh ljudi. Ob zaključku leta 2016 smo se zbrali na šolskem dvorišču in sklenili roke.
Naj bo leto, ki prihaja zdravo, mirno in srečno!”
Kaj počnejo mame priseljencev na OŠ Leskovec pri Krškem?!
»Preden sem se preselila v Slovenijo, si nisem mislila, da bom hodila v šolo s svojim otrokom!« pravi 35-letna Senada. Ona in še 5 njenih prijateljic iz Bosne ob petkih, ob osmi uri na Osnovni šoli XIV. divizije na Senovem pričnejo s tečajem slovenskega jezika. »I to do glavnog odmora,« doda Sebina »bez pavze!«. Res je. Vsak petek mame otroke pripeljejo v šolo, same pa se odpravijo v svoj razred, kjer imajo tečaj slovenskega jezika za tujce. Pravijo, da gredo po tečaju ponavadi na kavo, kjer še enkrat pokomentirajo novo snov. Sploh sedaj, ko je na vrsti že dvojina. Ob desetih v šolo pride nova skupina šestih mam. Te prihajajo s Kosova. Če boste vprašali tukajšnje učitelje, vam bodo povedali, da mame že pridejo na govorilno uro tudi brez prevajalke.
Torek je dan, ko pridejo v krški vrtec Ciciban tudi mame otrok priseljencev, vendar ne v zimskem kombinezonu ali z lopatko za sankanje, kakor sedaj v vrtec hodijo otroci. Ne. Njihova obvezna oprema so zvezek za učenje slovenskega jezika, flumastri, barvice … in kemični svinčnik za zapis novih stvari. Vsak torek se v zbornici vrtca zbere 14 mam s Kosova, ki se vedoželjno učijo slovenskega jezika. Učijo se novih besed, spreganja glagolov, o slovenski kulturi, slovenskih navadah … Cilj našega tedenskega srečevanja je pridobiti komunikacijske veščine za sporazumevanje v lokalni in širši družbi. In ponosni smo, da nam uspeva zelo dobro.
Sanja Antolič, multiplikatorka na OŠ Leskovec pri Krškem
Decembrske delavnice na OŠ Tončke Čeč
V mesecu decembru smo na OŠ Tončke Čeč organizirali dve ustvarjalni delavnici. Prva delavnica je potekala v ponedeljek, 12. 12. 2016. Učenci priseljenci so izdelali vsak svojo smrečico in jo po svoje okrasili. Nato so izdelali tudi novoletno voščilnico, ki so jo odnesli domov staršem. Voščila so napisali v svojem jeziku. Naslednji ponedeljek, 19. 12. 2016, pa smo izvedli pekovsko delavnico. Zbrali smo se v gospodinjski učilnici na naši šoli in začeli peči medenjake. Dišalo je po celi šoli. Medtem ko so se slastni medenjaki pekli, smo izdelali še košarice iz papirja za njih, da so jih učenci lahko nesli domov tudi staršem. Učenci so se na obeh delavnicah izjemno zabavali in izrazili željo, da bi se še večkrat radi družili na takšen način.
OŠ Tončke Čeč Trbovlje, multiplikatorka Andreja Slapšak
Moj košček za mir na OŠ Maksa Durjave Maribor
Na Osnovni šola Maksa Durjave Maribor so bili aktivni v pobudi Moj košček za mir.
V mesecu oktobru so otroci razmišljali, da so vsi otroci enaki, saj jih veselijo iste svari. Z učiteljico Sarito Zupanc in multiplikatorko Blanko Kovačec so pred knjižnico okrasili steno z navedenim sporočilom v različnih jezikih.
Decembra so izvedli več različnih aktivnosti, o njih si lahko pogledate in preberete v spodnji galeriji.
Večjezična novoletna voščila na OŠ Milojke Štrukelj
V veselem predprazničnem času smo se na Osnovni šoli Milojke Štrukelj v Novi Gorici, v sklopu projekta »Soočenje z izzivi medkulturnega sobivanja«, zbrali z učenci priseljenci iz naše šole, da smo pripravili voščila v maternih jezikih učencev priseljencev. Vsak izmed sodelujočih učencev je napisal voščilo v svojem jeziku, svoji pisavi ter ga pobarval in okrasil po lastnem okusu. Tako je nastal plakat z voščili v kitajščini, moldavščini, bosanščini, srbščini, albanščini, bolgarščini in ruščini, vsa pa delijo skupno misel o sreči, veselju in zadovoljstvu v prihajajočem letu.
Med počitnicami je lepo …
MEDKULTURNO DRUŽENJE S STARŠI IN UČENCI PRISELJENCI TER POČITNIŠKE AKTIVNOSTI NA OSNOVNI ŠOLI DOMŽALE IN OSNOVNI ŠOLI JOŽETA MOŠKRIČA
Poleg poučevanja slovenščine kot drugega jezika smo na OŠ Domžale v mesecu oktobru organizirali tud medkulturno druženje otrok priseljencev in njihovih staršev. V torek, 25. 10. 2016, smo se z otroki in starši dobili na spoznavnem druženju. Vsi smo se predstavili in povedali, od kod prihajamo. Učenki sta pripravili tudi palačinke. Ker smo bili vsi enotnih misli, da se želimo sestati večkrat, smo se dogovorili, da nam na naslednjem srečanju starši pripravijo kakšno tradicionalno hrano, ki izvira iz njihove države.
V četrtek, 3. novembra 2016 (OŠ Jožeta Moškriča) in v petek, 4. novembra 2016 (OŠ Domžale), smo v sklopu projekta organizirali prostočasne in počitniške priložnosti za učence priseljence. Tako so učenci na sproščen in zabaven način utrjevali znanje slovenskega jezika. Poleg spoznavnih iger smo igrali tudi družabne igre, kjer smo s Tombolo ponovili števke. Zelo smo se zabavali in nasmejali ob igri Activity. Poleg družabnih iger smo se pridno učili tudi s pomočjo interaktivnih vaj iz slovenščine. Čas nam je zelo hitro minil, zato bomo počitniške aktivnosti še vsekakor ponovili.
Ana Kotnik, multiplikatorka projekta Izzivi medkulturnega sobivanja na OŠ Trzin
POČITNIŠKO UČENJE SLOVENŠČINE IN DRUŽENJE OTROK PRISELJENCEV NA OŠ KOPER
Na Osnovni šoli Koper smo v času jesenskih počitnic izvedli delavnice učenja slovenskega jezika za otroke priseljence. Delavnice je obiskalo 13 otrok treh sodelujočih šol v programu SIMS. Poleg učenja seveda nismo pozabili na igro in druženje.
Z učenci smo se najprej spoznali skozi skupinske socialne igre, nato smo bili pripravljeni na skupno učenje slovenščine. Učenci so si pri učenju med seboj pomagali, poleg slovenščine pa je bilo mogoče ujeti tudi kakšno angleško, albansko, bosansko, srbsko in turško besedo. Starejši učenci so mlajšim brali pravljico, učili smo se o oblačilih, sadju in zelenjavi. Da nismo pozabili da je čas počitnic, smo skupaj tudi ustvarjali, preizkusili smo se v »bowlingu«, v mestu pa smo lovili skriti zaklad. Delavnice smo zaključili z zasluženimi pohvalami in z nasmeški na obrazih. Čeprav so bile počitnice, so se otroci strinjali, da je bilo učenje slovenščine zabavno in želijo si, da bi imeli takih aktivnosti še več.
Nika Rudež, multiplikatorka projekta Izzivi medkulturnega sobivanja na OŠ Koper
NA OŠ MAKSA DURJAVE JE BILO PESTRO
V okviru projekta »Izzivi medkulturnega sobivanja« smo na Osnovni šoli Maksa Durjave Maribor za učence priseljence naše in partnerskih šol (Osnovna šola Frenceta Prešeren Maribor, Osnovna šola Janka Padežnika Maribor in Osnovna šola Angela Besednjaka Maribor) organizirali jesenske počitniške delavnice, namenjene druženju, zabavnim aktivnostim in učenju slovenščine skozi igro. V sredo, 2. 11., smo dan preživeli na šoli, kjer smo za otroke pripravili spoznavne in družabne igre, zabavali so se v gibalnici ter se seznanili z interaktivnim učenjem slovenščine. V četrtek, 3. 11., so nas lepo sprejeli v Centru eksperimentov Maribor, ogledali smo si znamenitosti na Glavnem trgu v Mariboru, obiskali Pionirsko knjižnico Maribor in čitalnico ter se sprehodili ob Dravi. V petek, 4. 11., pa smo imeli lutkovno delavnico: izdelali smo lutke ter sami pripravili lutkovno predstavo. Aktivnosti se je udeležilo 18 učencev.
Blanka Kovačec, multiplikatorka projekta Izzivi medkulturnega sobivanja na OŠ Maksa Durjave Maribor
Roditeljski sestanek malo drugače na SŠ Slovenska Bistrica
Na Srednji šoli Slovenska Bistrica so dijaki za starše organizirali drugačen roditeljski sestanek. Več o tem, kaj se je dogajalo, lahko preberete v članku.