20. 3. 2019 je na Izobraževanem centru Piramida potekal 3. lokalni posvet z naslovom Medkulturno sobivanje – izzivi naše lokalne skupnosti. Organizirali smo ga v okviru projekta Izzivi medkulturnega sobivanja, ki poteka na 15 konzorcijskih šolah in ena od teh šol je naša šola – OŠ Maksa Durjave Maribor.

Najprej nas je mag. Franc Mlinar seznanil s statističnimi podatki in z migracijami v Evropi in v Sloveniji. Nato nas je dr. Kristina Toplak popeljala po našem mestu skozi zgodovino migracij, ki so pustile sledi v sedanjosti in kažejo na kulturno pestrost v preteklosti in sedanjosti, ki bogati naše mesto in nas, če si to dopustimo. Nato nam je Astrite Humski zaupala svojo osebno priseljensko izkušnjo in nas opozorila, da je od nas odvisno, kaj storimo s kamni, ki nam jih mečejo na našo življenjsko pot: lahko zgradimo steno pred seboj ali pa gradimo mostove.

V drugem delu smo se dotaknili izzivov, s katerimi se soočamo v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah. Prisluhnili smo vzgojiteljicam vrtca Jožice Flander Maribor Tadeji Težak in Katji Žuraj, ravnateljici OŠ Maksa Durjave Maribor Jolandi Friš Lozej in ravnatelju Srednje šole za prehrano in živilstvo Davorinu Urihu. Vzgojno-izobraževalni zavodi se velikokrat morajo znajti sami, saj ne dobijo dovolj podpore in pomoči s strani države. Ugotovili smo, da smo veliko pridobili s tem, da smo vključeni v projekt Izzivi medkulturnega sobivanja, da se lažje in uspešneje soočamo z izzivi. Upamo, da bo sprejet predlog programa in se bodo aktivnosti razširile v vse vzgojno-izobraževalne zavode. Ugotovili smo, da se z izzivi lažje soočajo v vrtcu in osnovnih šolah, saj so učitelji že od prej vajeni diferenciacije pouka in individualnega pristopa, prav tako se v večji meri udeležujejo usposabljanj v okviru projekta, kjer pridobijo dodatna znanja o medkulturnosti in prilagajanju pouka. Bomo zgradili most ali steno? Seveda pa ni vse odvisno od strokovnih delavcev, ampak tudi od same motivacije posameznika in še veliko drugih dejavnikov vpliva na ta proces. Vendar moramo novo priseljenim vsi vzgojno-izobraževalni zavodi dati možnosti in priložnosti za uspešno vključevanje, ker le-to ni enosmeren proces. Dr. Dragica Haramija nam je predstavila enega od mnogih uporabnih pripomočkov pri delu s priseljenimi učenci: uporabnost lahkega branja za otroke in mladostnike priseljence.

V tretjem delu so se predstavili lokalni akterji, ki delajo s priseljenci v Mariboru. Dr. Franci Jazbec iz Društva Odnos je predstavil migracije in izzive integracije. Opozoril je na to, da smo najprej ljudje in kot ljudje lahko nekaj naredimo v večkulturni družbi. Kako poteka zaposlovanje oseb z mednarodno zaščito, nam je predstavila Nina Marin.  Prav tako nam je predstavila uporabno informacijsko platformo DRIM. Urška Živkovič nam je predstavila delovanje Slovenske filantropije v Mariboru. Od leta 2017 imajo dnevni center za migrante, nudijo učno pomoč, spremstvo po institucijah, tečaje jezikov in še mnogo drugih aktivnosti. 6. 4. je dan spremembe, ki ga bodo obeležili in smo vabljeni, da se jim pridružimo tudi mi. Projekt Sedmi glas – vključevanje priseljencev skozi kulturo in umetnost je predstavila Urška Breznik, direktorica Pekarne Magdalenske mreže. Na Andragoškem zavodu pa poteka projekt MMM: Model migrantskega mentorstva, ki nam ga je predstavila Alenka Sagadin Mlinarčič.

Srečanje smo zaključili s kratko razpravo. Podan nam je bil širok in tematsko bogat pogled na migracije iz različnih perspektiv. Vsi zavodi se soočamo s podobnimi izzivi. Med seboj se povezujemo in dopolnjujemo. Sami smo na terenu že našli nekaj rešitev, vemo, da smo na pravi poti, le država nam še mora prisluhniti.

Zapisala: mag. Blanka Kovačec, multiplikatorka projekta Izzivi medkulturnega sobivanja