Z začetkom šolskega leta 2017/2018 se je na nekaterih vzgojno-izobraževalnih zavodih, vključenih v projekt »Izzivi medkulturnega sobivanja«, začelo preizkušanje predloga programa vključevanja otrok priseljencev v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah.

Strokovni sodelavci in multiplikatorji so otroke, ki se na novo vključujejo v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem, in njihove starše povabili na srečanje. Namenjeno je bilo spoznavanju in pridobivanju informacij, ki so ob preselitvi v novo okolje še kako pomembne.

Na šolah so ob podpori multiplikatorjev otrokom ponudili intenzivne tečaje začetnega učenja slovenščine in dejavnosti, ki so pripomogle k uspešnejšemu vključevanju. Po vsakodnevnem tečaju jezika so se otroci vključevali k rednim uram pouka, spoznavali šolske predmete, strokovne delavce in navezovali stike z vrstniki.

Otrokom v predšolskem obdobju so bile namenjene ure začetnega učenja jezika, ki so potekale v oddelku ali v manjših skupinah izven njega.

Strokovni delavci so z otroki in njihovimi starši opravili pogovore in pridobili informacije o otrokovem značaju, njegovem znanju, močnih področjih, interesih in dosedanjem šolanju. Skupaj so zastavili individualen načrt aktivnosti, ob katerem se bo spremljalo otrokov napredek na učnem in socialnem področju.

Verjamemo v dobro pripravljen predlog, ki bo v praksi zaživel, če bomo k njemu pristopili vsi strokovni delavci, otroci in njihovi starši.