Pouk glasbene umetnosti na Osnovni šoli Livada v Ljubljani ni povsem običajen. Tam se iz učilnic razlega petje v številnih jezikih.

Šolo obiskujejo učenci iz 27 držav in pri urah glasbe lahko spoznavajo in upoštevajo njihove kulturne posebnosti.

Dokler otroci priseljenci ne osvojijo slovenščine, se težje zbližajo z drugimi otroki. Včasih je prav glasba tisti most, ki povezuje; sredstvo, ki otrokom pomaga, da se predstavijo sošolcem.

»S tem spodbudijo vprašanja o državi, jeziku in navadah. Glasba je priložnost za sporazumevanje in spoznavanje, skozi njo se lahko učenec predstavi sošolcem,« pravi Hana Mačkovšek, učiteljica glasbene umetnosti.

Na šoli imajo poleg treh pevskih zborov učencev tudi zbor učiteljev in ostalih zaposlenih. Večkrat nastopajo skupaj, saj jih to povezuje.

»Učenci vidijo, da se morajo za dober nastop tudi učitelji potruditi, in to spodbuja tudi njih, da se še bolj potrudijo,« pravi Hana Mačkovšek.

Tudi ravnatelj šole Goran Popović z veseljem poje in nastopa s svojimi učenci in učitelji: »Zgled je vedno odličen način, da motiviramo učence, pa tudi po navadi rad pojem.«

Otroci se zelo zabavajo, ko učiteljico Hano učijo besede v svojem jeziku in ko jo opazujejo, kako se lovi v izgovorjavi. Kljub temu, da ima posluh in se hitro uči, potrebuje čas, da usvoji njihov jezik.

Tako vsi skupaj spoznavajo, da nikomur ni lahko, ko pride v nov kraj in se sooči z novim jezikom. Ampak z glasbo, ki je tudi odličen pripomoček za vživljanje v kožo drugega, je vse lažje.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

Na OŠ Livada izvajajo različne aktivnosti za otroke, starše in zaposlene. Med drugim so izvedli tudi likovni natečaj z naslovom »Ja, enakost!« ter okroglo mizo z naslovom »Umetnost kot orodje pri premagovanju stisk otrok priseljencev.«

Likovni natečaj je bil navdih za idejo za likovni projekt »Skupaj smo eno«. Ta projekt je prvi v nizu predlogov aktivnosti za otroke, starše, strokovne delavce in delavke ter lokalne skupnosti, ki jih pripravljamo v okviru projekta vzporedno z reportažami na sodelujočih šolah.

Reportažo smo pripravili v sodelovanju s spletnim časopisom Časoris. Nastala je v okviru projekta Izzivi medkulturnega sobivanja, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.