Kako se imate v vašem razredu?

  • Se veliko smejite?
  • Ali komaj čakate, da se spet vidite?
  • Ali drugi opazijo, ko si slabe volje in ti poskušajo pomagati? Kaj pa ti, tudi pomagaš, ko so tvoji sošolci in sošolke v stiski?
  • Imaš občutek, da so sošolke in sošolci do tebe pravični? Kaj pa do drugih?
  • Se med seboj poslušate in ste uvidevni drug do drugega?
  • Ali si zaupate, se spoštujete in se počutite varno?

Če vse to za tvoj razred večinoma drži, se imate že zdaj dobro.

 

K temu, da se boste imeli v razredu (še bolj) fajn, lahko pripomore vsak, tudi ti. Te zanima kako?

 

Razmisli, kaj ti je pri sošolkah in sošolcih všeč. Pohvali jih.

Kako se počutiš, ko te nekdo pogleda v oči, se ti nasmehne in te pohvali. Čutiš, da misli resno, da je bilo to »iz srca«? Ali pa takrat, ko se za nekaj trudiš, pa si že tik pred tem, da obupaš, pa ti nekdo reče, »dejmo, saj zmoreš«? Super, ali ne? Naredi isto za sošolke in sošolce.

Bodi za hece.                                                    

Poznaš nov vic ali pa se ti je zgodilo kaj zanimivega, smešnega? Ja? To je lahko super začetek pogovora.

Poveži se s sošolci in sošolkami in jih podpiraj.

  • Sošolke in sošolce povabi k igri ali pa na klepet. Če se ti želi kdo pridružiti, ga sprejmi. Ko osebo bolje spoznaš in ugotoviš, v čem sta si podobna in kaj ti je pri njej všeč, se z njo morda spoprijateljiš.
  • Ali veš, kdaj imajo tvoje sošolke in sošolci rojstne dni? Ali to ve tvoj pametni telefon? Ja? Odlično! Spomni še ostale in skupaj za vsakega v razredu pripravite mini zabavo.
  • Če opaziš, da so sošolke in sošolci v težavah ali da se ne počutijo dobro, jim poskušaj pomagati. Včasih pomaga že to, da jih poslušaš.
  • Pomagaj tistim, ki potrebujejo pomoč pri predmetih, ki jih obvladaš. Postaneš lahko tudi tutor oziroma tutorka.

Bodi spoštljiv/spoštljiva do drugih.

  • Poslušaj predloge vsakega v razredu in razmisli o njih, ne glede na to, od koga so.
  • Ko tekmuješ, bodi fer.
  • Ne širi govoric o nekomu in ne neti prepirov.
  • Če narediš napako, jo priznaj in se iskreno opraviči. Vprašaj, kako jo lahko popraviš. Ugotovi, kaj lahko narediš, da napake naslednjič ne ponoviš.

Zberi pogum in pomagaj tistim, ki se jim dogaja vrstniško nasilje.

 

Imaš tudi ti kakšno idejo za dobro vzdušje v razredu? Deli jo z nami in objavili jo bomo na Instagramu ISA instituta.

 

Viri

Gril, A. (2018). Le z drugimi smo, “Krepitev socialnih in državljanskih kompetenc strokovnih delavcev”, Šolska kultura in razredna klima – oblikovanje inkluzivne učeče se skupnosti : predavanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Dostopno s https://lezdrugimismo.si/uploads/files/E-u%C4%8Dilnica/Izro%C4%8Dki/2018-2019/PP-Le%20z%20drugimi%20smo_komunikacija_kultura_klima_inkluzivno%20u%C4%8Dno%20okolje_%20Alenka%20Gril.pdf

Pianta, R. C., La Paro, K. M. in Hamre, B. K. (2008). Classroom assessment scoring system (CLASS) manual K-3. Baltimore, MD : Paul H. Brookes Pub. Co.

 

Avtorica

Mateja Dolinar, psihologinja, sodelavka ISA instituta

Članek je pripravljen v okviru projekta »Izzivi medkulturnega sobivanja«, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.